Szkolenia biznesowe

Czas trwania2 dni
Cena za grupę3800
Orientacyjna cena za osobę200
Orientacyjna cena rynkowa za osobę1000
Podczas szkolenia kursanci uzyskają niezbędną wiedzę z zakresu matematyki wykorzystywanej w ramach wyceny instrumentów finansowych, projektów inwestycyjnych czy analizy przedsiębiorstw. Samo szkolenie ma charakter warsztatowy, a każda część prezentowana jest w nawiązaniu do rzeczywistych problemów. Po szkoleniu kursant jest wyposażony w gotowe narzędzia analityczne oraz posiada niezbędną wiedzę umożliwiającą samodzielne pozyskiwanie wymaganych informacji oraz formułowania wniosków.
Adresaci
Szkolenie adresowane jest do studentów lub absolwentów zarówno kierunków ekonomicznych, humanistycznych czy technicznych, którzy chcą rozpocząć karierę w szeroko pojmowanych finansach.
Sprawdzenie zdobytej wiedzy i umiejętnosci

 -

Wymagana wiedza

 -

Materiały pomocnicze

Materiały do kursu przekazane przez prowadzącego podczas zajęć.

Korzyści wynikające z ukończenia kursu

Uczestnik kursu uzyska kompleksową wiedzę z zakresu wycen przedsiębiorstw oraz projektów inwestycyjnych, będzie potrafił wskazać zalety i wady każdej z wykorzystywanych metod, pozyskać niezbędne informacje oraz wyciągać wnioski na postawie otrzymanych wyników.

Program kursu
  1. Podstawowe pojęcia matematyki finansowej
    • Rachunek procentów
    • Wartość pieniądza w czasie
    • Metody pomiaru stóp zwrotu (IRR, MIRR, NPV) - zalety i wady
    • Rachunek rent
  2. Wykorzystanie matematyki w wycenie instrumentów finansowych
    • Wycena obligacji
    • Wycena akcji (metoda dywidendowa)
    • Wycena kontraktów terminowych
  3. Rachunek amortyzacji
    • Pojęcie amortyzacji i umorzenia
    • Metody naliczania odpisów amortyzacyjnych
    • Naliczanie amortyzacji w praktyce gospodarczej
  4. Analiza progu rentowności (BEP) oraz efektywności działania
    • BEP dla produkcji jedno- i wieloasortymentowej
    • Próg rentowności a efekt dźwigni operacyjnej
    • Dźwignia finansowa
    • Dźwignia całkowita
  5. Ocena sprawozdań finansowych przedsiębiorstw w kontekście analizy fundamentalnej. Podstawy analizy fundamentalnej
    • Źródła i rodzaje danych do analizy wskaźnikowej przedsiębiorstw
    • Wskaźniki finansowe i ich interpretacja
    • Metody obliczania i prezentacji wskaźników finansowych
    • Analiza składowych sprawozdania finansowego, ich zastosowanie i interpretacja
  6. Zarządzanie finansami przedsiębiorstw
    • Kapitał stały i obrotowy w przedsiębiorstwie
    • Zarządzanie strukturą finansowania
    • Źródła finansowania
    • Zarządzanie zapasami
    • Zarządzanie należnościami
    • Zarządzanie środkami pieniężnymi
  7. Planowanie finansowe projektów inwestycyjnych
    • Metody planowania finansowego przedsięwzięć gospodarczych
    • Behawioralne ograniczenia planowania finansowego

 

Co proponujemy kursantom
  • materiały szkoleniowe
  • certyfikat ukończenia szkolenia